Van maandag t/m vrijdag
Dagelijks van 09:00 tot 18:00
Bel gerust! (070) 204 20 30
De meeste bedrijven snappen de noodzaak van de online zichtbaarheid van hun bedrijf. Of dit nou een website of webshop is, een Facebook pagina, Twitter profiel of een Pinterest account. Ben je als bedrijf niet online zichtbaar dan is de kans groot dat je kansen misloopt en potentiële klanten verliest aan de concurrentie die wel online zichtbaar en actief zijn. Alleen zichtbaar zijn met een website als visitekaartje is in deze tijd zeker niet genoeg. De online mogelijkheden van deze tijd kunnen zorgen voor meer klanten en daarmee meer omzet. Onderstaand een aantal belangrijke punten waar een effectieve website aan moet voldoen.

Navigatie

De navigatie binnen je website is van zeer groot belang. Dit maakt het verschil tussen bezoekers die op je website blijven en bezoekers die liever naar een ander website gaan. De navigatie structuur zorgt er voor dat bezoekers snel en gemakkelijk in een paar kliks vinden waar ze naar opzoek zijn.

Inhoudelijk design

Een ander belangrijk punt van een effectieve website is het inhoudelijke design. Als je te veel informatie op een niet gestructureerde wijze wegzet zorgt dit voor afleidingen van het algehele design en de structuur wat zorgt voor verliezen van bezoekers. Aan de andere kant, kan ook een te simplistische website die er uit ziet alsof deze 10 jaar geleden is gemaakt en niet meer geüpdate is, zorgen voor teleurstelling van je bezoeker. Een goed design in combinatie met gestructureerde inhoud kan je een voordeel opleveren t.o.v. de concurrentie.

Een sterke boodschap

Een sterke boodschap lijkt vanzelfsprekend maar vaak genoeg ontbreekt het hier aan. Bij een effectieve website is de boodschap die de bezoeker ziet direct duidelijk. Het is duidelijk voor de bezoeker wat het doel van de website is, waarom hij hier moet zijn, welk bedrijf er achter de website zit en wat het voordeel van de bezoeker is.

Vanzelfsprekend design

Een van de belangrijkste punten van een effectieve website is vanzelfsprekendheid. Hiermee bedoel ik dat elke pagina opgemaakt moet zijn met de klant en bezoeker in gedachten. De pagina’s moeten aanspreken en er voor zorgen dat het gemakkelijk is om verder te navigeren. Een goed voorbeeld hiervan is “soortgelijke producten” of “andere producten waar je in geïnteresseerd kan zijn” bij een e-commerce website. Een vanzelfsprekende website moet geen doodlopende pagina’s bevatten waar de bezoeker geen andere keus heeft dan terug te keren. Een vanzelfsprekende website weet waar de bezoeker naar opzoek is en waar ze naartoe wil en zorgt voor een zo efficiënt mogelijke route tussen a en b.

Dit zijn 4 punten die belangrijk zijn voor een effectieve website voor je bedrijf. Dus open je eigen website en kijk er kritisch naar, klopt de informatie, klopt de navigatiestructuur en waar kan er verbeterd worden. Investeer in je website en maak er meer van dan een digitaal visitekaartje.

Bron: Klikensteen