Je conversie verbeteren met behulp van Bing adverteren

Denk je aan zoekmachine adverteren, dan denk je waarschijnlijk automatisch aan Google Ads en komt Bing adverteren pas later -of misschien helemaal niet- in je op. Zonde, want door deze zoekmachine gebruiken kun je kansen benutten die voor het oprapen liggen en waarvan door je concurrenten geen gebruik wordt gemaakt. Binnen een korte periode kun je al resultaten waarnemen. Daarvoor is natuurlijk wel een goed opgezette campagne nodig en dien je de juiste doelgroep te targeten. Het is immers niet de bedoeling om zomaar bezoekers te converteren. Waar jij behoefte aan hebt, zijn relevante bezoekers. Bezoekers van wie het aannemelijk is dat ze mogelijk tot conversie overgaan. Bing adverteren doe je met Bing ads, de Microsoft versie van Google Ads. Ook deze worden in de zoekmachine boven de organische zoekresultaten getoond. Maar wat is nu de toegevoegde waarde van Bing adverteren als je ook Google Ads kunt gebruiken? We horen het je denken. Begrijpelijk, want 95% van de internetgebruikers heeft Google als startpagina ingesteld. Toch bestaan er voldoende redenen om in Bing adverteren te investeren.

ImageToStl.com Shutterstock 1785351113 1 1 1

Onze
opdrachtgevers

Shutterstock 1919479475 Scaled.jpg 1

Redenen om voor Bing adverteren te kiezen

Alhoewel Google verreweg de dominantste speler op de markt is, liggen er ook met Bing adverteren heel wat kansen voor het oprapen. We noemen de voordelen kort voor je op:

  • Er bestaat een relatief lage concurrentie op Bing. Daardoor is de kans groter dat je advertenties op een gunstige positie terechtkomen.
  • Men is reeds specifiek op zoek naar hetgeen wat jij te bieden hebt. Dit levert een hoger conversiepercentage op.
  • Zoekmachine Bing wint de laatste jaren in rap tempo aan populariteit
  • Veel ondernemers laten Bing adverteren links liggen. Zo word jij zichtbaarder én krijg je meer grip op het speelveld
  • Met Bing Ads kun je ook in zoekmachine Yahoo adverteren
  • De CPC (cosy per click) ligt later dan bij het adverteren via Google

Adverteren via Bing werkt grotendeels hetzelfde als adverteren via Google. Microsoft biedt net als Google advertentieplaatsen aan. Bij de verdeling daarvan spelen de CPD en kwaliteitsscore een bepalende rol van belang. Een advertentie wordt dus ook hier uitgekozen met behulp van een veilingsysteem.

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Bing campagnes zijn onderdeel van een duurzame strategie

Overtuigd van het nut van adverteren via deze zoekmachine? Een volgende vraag die je jezelf nu wellicht stelt, is hoe je met Bing adverteren optimale resultaten kunt boeken. Daar hebben onze specialisten een antwoord op. Aan de hand van jouw doelgroep en doelstellingen gaan wij aan de slag met het uitwerken van een adverteercampagne. Met een campagne streven we naar maximale resultaten, maar wel proberen we de CPC zo laag mogelijk te houden. Onderaan de streep wil je namelijk kunnen overhouden. Bing adverteren is een belangrijk onderdeel in een duurzame strategie, zeker nu de zoekmachine langzaam maar zeker een steeds toonaangevender rol vervult. Wil jij je bedrijf zichtbaar maken, de naamsbekendheid vergroten, meer leads of meer conversie genereren? In een persoonlijk kennismakingsgesprek vertellen we je graag meer over wat Bing adverteren voor jouw onderneming kan betekenen.

Shutterstock 1920970961 1 Scaled 1

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

ImageToStl.com Shutterstock 1919479484 Scaled 1

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!