Met structured data beter naar voren komen in de zoekmachineresultaten

Structured data is een term die verwijst naar gestandaardiseerde codes die je gebruikt om informatie over een webpagina weer te geven. Structured data helpt je de content op je website te structureren. Zo kunnen zoekmachines als Google beter begrijpen waar elke pagina op jouw website over gaat. Je vertelt in feite waar jouw content over gaat. Is iets een adres? Een telefoonnummer? Een review? Ook onderlinge relaties kun je aangeven. Het toepassen van structured data is dus niet iets wat je voor de gebruiksvriendelijkheid doet. Ook heeft het momenteel nog geen directe invloed op je ranking. Toch is de invloed van structured data op de resultaten in de zoekmachine groot. Niet alleen vanwege het kunnen begrijpen van je content, maar ook voor de uitgebreide weergaven in de zoekresultaten. Deze worden ook wel rich results genoemd. Daar bestaan verschillende vormen van: rich snippets, rich cards en featured snippets. Klinkt jou dat onbekend in de oren? Geen zorgen, de professionals van Webactueel spreken deze taal. Wij nemen je dit stukje technische SEO graag uit handen.

Onze
opdrachtgevers

Hoe rich snippets jou als ondernemer vooruit helpen

Wanneer Google jouw content beter begrijpt, kan het de zoekresultaten ook anders weergeven.

Zo kan het bijvoorbeeld rich snippets creëren. Dit zijn zoekresultaten die meer informatie bieden omdat de pagina met structured data is opgemaakt. Specifieke onderdelen van de pagina worden in het zoekresultaat zo direct uitgelicht. Er kunnen 3 verschillende soorten rich snippets worden getoond:

  • Productinformatie
  • Websitenaam en breadcrumb overzicht
  • Reviews/klantbeoordelingen

Hoe rich snippets jou als ambitieuze ondernemer helpen? Door je zoekresultaten sterker te onderscheiden van de andere zoekresultaten zonder rich snippets. Een zoekresultaat inclusief rich snippet kan zijn CTR met wel een derde verhogen. De afkorting CTR staat voor Click Through Rate, oftewel het percentage mensen dat daadwerkelijk op jouw website klikt wanneer deze in de organische zoekresultaten wordt weergegeven. Is jouw CTR 10%, dan betekent dit dat 10 van de 100 mensen die jouw website hebben gezien, ook daadwerkelijk naar jouw site hebben doorgeklikt.

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Wat is het verschil?

Nogal eens is men in verwarring over het verschil tussen de begrippen rich snippet en metabeschrijving. Die laatste is een korte, duidelijke omschrijving die als doel heeft bezoekers te informeren over wat zij op jouw website kunnen verwachten. Rich snippets zorgen er op hun beurt voor dat jouw website beter opvalt tussen alle andere zoekresultaten. Daardoor zijn internetgebruikers sneller geneigd om op de link naar jouw pagina te klikken. Samen met de title tag zorgen deze twee facetten voor een verbeterde CTR en dus meer websitebezoekers. En dat betekent ook meer conversie. Behalve de getypte zoekopdrachten maken ook de gesproken zoekopdrachten in toegenomen mate gebruik van structured data. Qua functionaliteit en dus ook qua mate waarin dit wordt gebruikt, worden grote sprongen vooruit gemaakt. Ook dit kunnen we voor je meenemen wanneer je besluit deze klus aan ons over te laten. Kunnen wij je van dienst zijn? Neem vandaag nog contact met ons op om een kennismakingsgesprek te plannen waarin we alle mogelijkheden van structured data met je doornemen.

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!