Jouw doelgroep overtuigen met de juiste content marketing

Content marketing betreft -je vermoedt het waarschijnlijk al- de combinatie van content en marketing. Met content wordt alle informatie bedoeld die gericht is op een bepaald publiek. In de meeste gevallen gaat het dan om tekst op een website, maar dit kunnen ook video’s of foto’s zijn. Bill Gates zei het een kwart eeuw geleden al: ‘Content is King’. De term content is inmiddels niet meer weg te denken uit de communicatie- en marketingwereld. Websites met de beste inhoud winnen. Bij content marketing gaat het om het inzetten van creatieve en overtuigende content, samen met een stukje marketing. Want pas met concrete doelen en een uitgewerkte strategie zal het je lukken om leads binnen te halen. Webactueel is er om jou bij al je content marketing vraagstukken te ondersteunen. Of dat nu gaat om hulp bij het schrijven van on-page blogs of bij het bepalen van de strategie voor het contentmarketingplan. Wij helpen je met het verleiden en het over de streep trekken van je bezoekers, zodat zij in loyale klanten veranderen.

ImageToStl.com Shutterstock 707617168 Scaled 1

Onze
opdrachtgevers

Shutterstock 1920148871 Scaled 1

Het mes snijdt aan twee kanten

Het doel van content marketing is de bezoeker voorzien van de informatie waarnaar hij of zij op zoek is en deze zo door de sales funnel (de klantreis naar de aankoop van een product of dienst) begeleiden. Informatie kun je jouw (potentiële) klanten op verschillende manieren aanbieden: middels blogs, informatieve artikelen en whitepapers bijvoorbeeld. Goede content marketing levert jou als ondernemer verschillende voordelen op:

  • Een verbeterde online zichtbaarheid en vindbaarheid
  • Meer leads van hogere kwaliteit en zo ook een betere conversie
  • Sterkere positionering van je merk

Bij content marketing snijdt het mes dus aan twee kanten: je verbetert de vindbaarheid van jouw onderneming en versterkt je autoriteit binnen de branche, terwijl je tegelijkertijd in de informatiebehoefte van je klanten voorziet. Welke vorm van content marketing het beste werkt voor jouw doelgroep? Webactueel bepaalt dit aan de hand van zorgvuldig vergaarde data. Daarbij gebruiken we tools als Google Data Studio, Google Tag Manager en Google Analytics. Laat je je op het gebied van content marketing door ons ondersteunen? Dan kun je rekenen op de ontwikkeling van waardevolle interacties en langdurende relaties met je klanten. Deze zijn zo eerder geneigd om tot actie over te gaan. Onze data-driven benadering levert je een optimale en goed analyseerbare content marketing op.

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Sterke content marketing geeft ook je SEO een boost

Wil jij aan de slag met jouw content marketing, maar heb je zelf nog niet eerder met dit bijltje gehakt? Kiezen voor Webactueel betekent kiezen voor kwaliteit. We verdiepen ons in je doelgroep, stellen op basis daarvan heldere plannen en doelen en gaan vervolgens aan de slag met het creëren van content. Een aanpak in deze volgorde is dé manier om leads te genereren. Sterke content marketing heeft eveneens een positief effect op je SEO. De slimme opzet van Webactueel leidt dan ook tot een betere positionering in de organische zoekresultaten. En ook daar pluk je de vruchten van. Niet alleen nu, maar ook op de lange termijn.

ImageToStl.com Shutterstock 1919479484 Scaled 1

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

ImageToStl.com Shutterstock 1919479484 Scaled 1

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!