Met display retargeting conversie bij reeds geïnteresseerden stimuleren

Display retargeting is een slimme strategie om bezoekers die reeds in aanraking zijn gekomen met jouw product of dienst of hier interesse in hebben getoond, opnieuw te bereiken. De advertenties die je ze aanbiedt zijn zo feitelijk gepersonaliseerd. Dit maakt ze waardevoller, omdat potentiële klanten op die manier sneller geneigd zijn om over te gaan tot conversie. Ze hebben immers al enige vorm van interesse getoond. Display retargeting vormt net dat duwtje in de rug om daadwerkelijk tot conversie te besluiten. Meestal is dit het doen van een aankoop. Een display retargeting strategie kun je op sociale media en Google (Search, Shopping of YouTube) opzetten. Stel je voor dat iemand jouw website heeft bezocht en wellicht zelfs producten in zijn of haar winkelmandje heeft geplaatst, maar uiteindelijk niet tot een aankoop is overgegaan. Wanneer diegene een video bekijkt op YouTube waar een advertentie voor precies dat product wordt getoond, is dit een concreet aanbod waarop door een groot percentage van de mensen wordt ingegaan. Webactueel is je graag van dienst bij het opzetten en uitvoeren van een display retargeting campagne.

ImageToStl.com Shutterstock 1567724350

Onze
opdrachtgevers

Shutterstock 1567724356 1

Dynamische display retargeting

Komt er wel traffic op je websites? Hebben je campagnes een groot bereik? Maar is dit niet terug te zien in je conversie? Dan is display retargeting voor jou als ondernemer wellicht een interessante optie. Naast display retargeting bestaat er ook dynamische retargeting. Hierbij kun je denken aan:

  • De een automatische timer die aftelt tot het einde van een verkoopperiode
  • Passende cross-sell aanbiedingen in je advertentie tonen
  • Advertenties die het actuele weer of de verkeerssituatie laten zien

Dat gaat dus veel verder dan enkel het opnieuw aanbieden van een bekeken product. Het is wel van belang dat je advertenties niet mogen worden gekoppeld aan gevoelige informatie of persoonlijk identificeerbare informatie. Gegevens van gevoelige categorieën kun je dus niet gebruiken. Het beleid dat dit bepaalt, speelt dus een rol van belang. Wil je een zo strategisch mogelijke display retargeting campagne kunnen voeren, maar voorkomen dat je de regels overtreedt? Webactueel weet van de hoed en de rand.

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Display retargeting waarbij de gebruikservaring centraal staat

Vooral dynamische display retargeting wordt nogal eens als een ietwat agressieve benadering gezien. Veel mensen vinden het vervelend om met productadvertenties geconfronteerd te blijven worden nadat ze een website hebben verlaten. De specialisten van Webactueel weten echter hoe ze dit gevoel moeten voorkomen. Zo focussen we ons in de eerste plaats uitsluitend op een zeer specifieke doelgroep, maar bepalen we ook de maximale frequentie waarmee klanten benaderd zullen worden en halen we kopers direct van de lijst af. Dit alles vergt een nauwkeurige aanpak en dat is precies wat je van Webactueel kunt verwachten. Onze professionals hebben ruime ervaring met display retargeting. Toch werken ze niet op de automatische piloot. Gelukkig maar, want uniciteit en creativiteit zijn belangrijk om de interesse van je potentiële klanten nog sterker te wekken. Wil je meer weten? Aarzel dan niet om een afspraak voor een vrijblijvend kennisgesprek te maken. Wij vertellen je graag alles wat je wilt weten over de mogelijkheden van display retargeting voor jouw onderneming.

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

ImageToStl.com Shutterstock 1919479484 Scaled 1

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!