Met call tracking inzicht verkrijgen in je telefonische conversie
In de alsmaar groeiende digitale wereld zouden we haast vergeten dat ook call tracking ons interessante informatie oplevert. Klantcontact en conversie kunnen nu eenmaal via meer kanalen dan alleen online plaatsvinden. Bovendien bestaat er in toenemende mate een interactie tussen online en offline gedrag. Wanneer iemand op zoek is naar een specifiek product en via een online campagne je bedrijfswebsite bezoekt, kan het zijn dat diegene vervolgens telefonisch contact opneemt. De meeste bedrijven nemen niet de moeite om het resultaat hiervan te meten, laat staan te analyseren. Met call tracking ontdek je echter hoeveel telefoontjes er plaatsvinden, maar ook via welke kanalen deze binnenkwamen en wat de duur van de gesprekken is. Telefonische conversie kun je zo meetbaar maken. Wanneer je het Google Ads kanaal meet, verkrijg je zelfs op zoekwoordniveau inzicht in conversie. Webactueel kan je helpen met het opzetten van call tracking. Onze professionals hebben hierin ruime ervaring en zijn reeds de meest uiteenlopende bedrijven van dienst geweest op dit gebied.
Onze
opdrachtgevers
Het verband tussen online en telefonische conversie
Ben je nog niet helemaal overtuigd van de waarde van call tracking? Als ondernemer ben je je maar wat bewust van het belang van data om de prestaties van je campagnes te beoordelen. Aan de hand daarvan kun je immers optimaliseren en een gunstigere positie voor je bedrijf bewerkstelligen. Echter vloeit uit telefonisch contact ook data voort. Een groot deel van de ondernemers kiest er dus feitelijk voor om met onvolledige data te werken. Wil jij je concurrenten net dat extra stapje voor zijn? Dan weet je dus wat je te doen staat. Hoe call tracking precies werkt? Een tracking script en diverse codes herkennen waar een beller vandaan komt. Zo kun je precies registreren hoe deze persoon bij je bedrijf is binnengekomen. Maar daar houdt het niet bij op. Je kunt er met call tracking namelijk ook voor kiezen om waarde toe te kennen aan elk inkomend telefoontje. Is dit een lead, directe conversie of heeft het wellicht niets opgeleverd? Middels standaard beoordelingen van elk gesprek krijg je gedetailleerd inzicht in het succes van je marketingcampagnes. En zo ook van het verband tussen online en telefonische conversie.
BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING
Start vandaag nog met jouw uitdaging!
Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!
Dankzij call tracking leveren je marketingactiviteiten een hoger rendement op
Met behulp van call tracking kun jij nog beter concluderen wat wel en wat niet voor je werkt. Strategieën die geen of onvoldoende vruchten afwerpen, kun je zodoende aanpassen. Of misschien (tijdelijk) overboord gooien. En laat dat nu net heel belangrijke voordelen opleveren. Je leert meer over hoe je je doelgroep het beste kunt benaderen én kunt je marketingbudget nog efficiënter besteden. Dit betekent dat je marketingactiviteiten een hoger rendement zullen opleveren. Wil je met behulp van Webactueel aan call tracking beginnen? Wij zorgen voor een account, plaatsen de codes op je websites en voeren de doelen in Google Analytics in. Doelen die uiteraard zorgvuldig met jou zijn besproken. Zo kun je al binnen de kortste keren starten met je dataverzameling. Neem gerust contact met ons op om tot in detail te bespreken wat we op het gebied van call tracking voor je kunnen betekenen.
DIRECT CONTACT
Heb je vragen of
wil je advies?
Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!
Heb je vragen of
wil je advies?
Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!