CRO: van je bezoekers je klanten maken
Het is een prettig gegeven voor een ondernemer om te zien dat zijn of haar website dagelijks door grote getalen bezoekers wordt bezocht. Op basis van die bezoekersaantallen kun je concluderen dat je hoog in de organische zoekresultaten van zoekmachines als Google scoort en de aandacht van gebruikers weet te trekken. Misschien surft men zelfs wel direct naar jouw website door de naam in de zoekbalk in te typen, omdat je naamsbekendheid groot is of omdat je een aantal succesvolle sociale mediacampagnes hebt weten te lanceren. Maar alhoewel hoge bezoekersaantallen mooi zijn, zijn deze zeker niet de heilige graal. Want wat als de conversie uitblijft? Vergelijk het maar eens met een winkel waar dagelijks honderden mensen naar binnen lopen, maar slechts weinigen iets aanschaffen. Of waar men enkel heel lage bedragen besteedt. Je beoogde omzet zul je ondanks de initiële interesse van het publiek niet behalen. Gebeurt dit online, dan is het tijd om aan de slag te gaan met CRO: Conversie Ratio Optimalisatie. Webactueel heeft op dit gebied ruime ervaring en weet wat er nodig is om van bezoekers klanten te maken.
Onze
opdrachtgevers
Op welke momenten verliezen bezoekers hun interesse en hoe verander je dit?
CRO richt zich dus niet op het aanspreken van een nieuwe doelgroep of het vergroten van de naamsbekendheid, maar op je bestaande bezoekers of gebruikers. In de meeste gevallen gaan ondernemers aan de slag met hun CRO om hun verkoopcijfers omhoog te kunnen stuwen, maar dat hoeft niet per definitie het geval te zien. Verkoop is namelijk niet de enige belangrijke conversie. Het kan zijn dat jij iets anders veel belangrijker vindt op je website. Je kunt dan denken aan:
- Gebruikers die besluiten een account aan te maken
- Het inschrijven voor de nieuwsbrief
- Het maken van een afspraak via een online contactformulier
- Het volgen van je account op sociale media
Om erachter te komen hoe bezoekers jouw website ervaren en wanneer en waarom ze afhaken, verdiep je je in de customer journey, in het Nederlands ook wel de klantreis genoemd. De customer journey is een visuele representatie van alle contactmomenten die een potentiële klant met jouw onderneming heeft. We noemen deze ook wel de brand touchpoints. De momenten waarop deze niet overeenstemmen met jouw boodschap, vormen verbeterpunten voor je CRO.
BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING
Start vandaag nog met jouw uitdaging!
Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!
Wij zetten jouw onderneming én jouw klanten op nummer één
Bij het verbeteren van de CRO en het ten behoeve hiervan in kaart brengen van de customer journey, is het belangrijk dat je alle brand touchpoints kunt laten overeenkomen met jouw merkboodschap. Ook daarvoor ben je bij Webactueel aan het juiste adres. Onze experts doen meer dan alleen websites bouwen en optimaliseren, maar weten hiervan een essentieel hulpmiddel in je marketingstrategie te maken. De allereerste stap die we samen met je nemen, is bespreken wat je als onderneming wilt uitstralen. Wie ben je en waar sta je voor? Maar ook: Wie zijn je potentiële klanten, wat hebben ze nodig en welke kanalen gebruiken ze? Voor customer journey mapping bestaan verschillende soorten tools. Ervaring daarmee is van het grootste belang. Webactueel weet precies hoe de CRO voor jouw onderneming moet worden aangepakt en zet jou én jouw klanten op nummer één.
DIRECT CONTACT
Heb je vragen of
wil je advies?
Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!
Heb je vragen of
wil je advies?
Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!