Google shopping: adverteren met producten waarnaar men specifiek op zoek is

Google shopping is dé sleutel voor ondernemers die met hun producten bovenaan in de zoekresultaten van Google willen eindigen. Dat dat meer verkoop oplevert, is inmiddels onomstotelijk bewezen. Daardoor is Google Shopping een plek geworden waar online retailers maar al te graag hun producten in de etalage plaatsen. Natuurlijk doe je dat niet zomaar, maar op basis van een slim bedachte advertentiecampagne. Pas dan lukt het je om van potentiële klanten daadwerkelijke klanten te maken. En daarvoor neem je Webactueel in de arm. Wij zorgen ervoor dat jouw advertenties, die in de zoekmachine boven de organische zoekresultaten worden getoond, het hoogst mogelijke rendement opleveren. Onze specialisten weten hoe ze deze prominente plek moeten benutten. Google shopping uitbesteden is voor ambitieuze ondernemers dan ook een slimme stap. Sneller meer verkopen genereren in jouw webwinkel? Met Webactueel krijg je het voor elkaar.

Onze
opdrachtgevers

Wat is voor jou de beste positie in de Google shopping advertenties?

Laten we even kort vertellen hoe Google shopping werkt, want het plaatsen van een advertentie klinkt natuurlijk eenvoudiger dan het in werkelijkheid is. Of en op welke positie jouw advertentie wordt vertoond, wordt bepaald door een veilig tussen jou en je concurrenten. Des te meer kans je wilt maken om hoger geplaatst te worden, des te meer betaal je per klik. Dit betekent dus een maximale zichtbaarheid, maar ook hoge kosten. Niet altijd is dit wenselijk. Samen met jou bepalen we wat voor jou de beste positie is. De uitgaven voor je Google shopping advertenties moeten uiteindelijk rendement opleveren. Pas dan houd je er onder de streep iets aan over. Moet je daarmee tevreden zijn? Jazeker! Want terwijl je met Google Shopping aan je conversie werkt, werk je ondertussen net zo hard aan de naamsbekendheid van je bedrijf onder potentiële klanten. Enkele voordelen van Google shopping op een rijtje:

  • Advertenties die exact aansluiten bij hetgeen waarnaar een potentiële klant op zoek is
  • Betalen per klik; klikken internetgebruikers niet door, dan betaal je ook niet
  • Visuele kracht dankzij de mogelijkheid een foto toe te voegen. Dit weet veel bezoekers over de streep te trekken om je webshop te bezoeken

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Scherpe professionals die zorgvuldig met je data omgaan

Om met Google shopping te starten, meld je ten eerste je website aan voor Google Merchant Center. Daar worden alle producten met al hun karakteristieken ingevoerd, om dit vervolgens te koppelen aan Google Ads. Het klinkt allemaal als een fluitje van een cent, maar luistert toch nauwer dan je denkt. Bovendien kan een verkeerde invoer tot een vertekend beeld en zo indirect tot een verkeerde besluitvorming leiden. Veranderingen aanbrengen in de Google Shopping advertenties is overigens niet eens mogelijk. Onze Webactueel professionals zijn altijd scherp en kunnen bogen op jarenlange ervaring. Ook voor het updaten van je data feed kun je uiteraard op ons rekenen. Wil je in een persoonlijk kennismakingsgesprek meer weten over wat we op het gebied van Google shopping voor je kunnen betekenen, schroom dan niet om vandaag nog een afspraak te maken.

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!