Met leadgeneratie de interesse van potentiële klanten wekken

Leadgeneratie is anno nu een belangrijke factor binnen de marketing. Een factor die ook vroeger van belang was, maar toen compleet anders werd aangepakt. Verkocht je toen goede producten en behandelde je klanten goed, dan zorgde mond-tot-mond reclame vanzelf voor nog meer animo. De massamedia maakte hier echter abrupt een einde aan; ook online diende je je vanaf toen van je beste kant te laten zien. Een tijdlang konden bedrijven lijsten met contactgegevens van potentiële klanten kopen, maar gelukkig heeft nu de consument weer de touwtjes in handen.

Die moet jij als ondernemer dus precies zien te benaderen zoals hij of zij wenst. Want ook al verkoop je de beste producten of diensten, wanneer men je niet kan vinden en je niet in het bezit kunt komen van contactgegevens van potentiële leads oftewel belanghebbenden, sta je meteen achter. Leadgeneratie is dan ook een cruciale stap in het proces van conversie. Het is het begin van de trechter waar je klant uiteindelijk doorheen zal gaan. Wij helpen je graag met de juiste strategie.

Onze
opdrachtgevers

Een geslaagde leadgeneratie betekent hogere conversie

Voor leadgeneratie is een efficiënte, professionele aanpak nodig. Anno nu kan de consument namelijk over zoveel informatie beschikken dat hij of zij direct afhaakt wanneer een salespitch niet geheel aansluit bij waar men naar op zoek is. Klanten kunnen vandaag de dag goed onderzoek doen naar de zaken die aansluiten op hun behoeften, wat betekent dat je duidelijk aanwezig moet zijn op het wereldwijde web. Gelukkig kun jij met onze hulp net zulk goed onderzoek verrichten als je (potentiële) klanten.

Het doel van leadgeneratie, ook wel eens acquisitie genoemd, is het wekken van de interesse van een lead: iemand die belangstelling heeft getoond, maar nog niet tot actie is overgegaan. Het verzamelen van leads doen we op basis van specifieke gegevens. Wanneer jij eenmaal weet wat deze prospects nodig hebben, kun je daar je marketingstrategie op afstemmen. Geslaagde leadgeneratie leidt tot meer nieuwe klanten en een hogere conversie. Onze professionals helpen je er graag mee.  

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Tal van mogelijkheden om leads te werven

Leadgeneratie omvat alle activiteiten die nodig zijn om in contact te komen met je potentiële klanten. Vormen die we regelmatig voor onze klanten inzetten, zijn emailmarketing en whitepaper marketing. Je gaat hiervoor online een bepaalde interactie aan met je doelgroep. Vervolgens vraag je hen om informatie, bijvoorbeeld een e-mailadres, waar je iets tegenover stelt. Dit kan van alles zijn: van een gratis informatiebrochure tot aantrekkelijke kortingen of het verkrijgen van een code waarmee de potentiële klant kans maakt op het winnen van een prijs.

Uiteraard vragen we de leads uitdrukkelijk om toestemming om hen te benaderen. Zo voorkom je dat ze bijvoorbeeld jouw e-mails als ongewenst zullen zien en hierdoor een negatief beeld van je onderneming krijgen. Er bestaan tal van mogelijkheden om leads te werven. Ieder bedrijf geeft er zijn eigen aanvulling aan. Wij gaan graag met je om de tafel zitten om te bespreken hoe we leadgeneratie voor jou het beste kunnen vormgeven.

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!