LinkedIn adverteren: hét middel voor B2B leadgeneratie

LinkedIn adverteren is net iets anders dan adverteren via andere sociale mediakanalen als Instagram of Facebook. LinkedIn is hét platform om een professioneel netwerk op te bouwen. Daarom is het ook bij uitstek geschikt voor B2B adverteren, oftewel business-to-business adverteren. Ga je LinkedIn adverteren, dan kun je je zeer specifiek richten op bepaalde sectoren. Maar ook kun je je campagnes richten op een specifiek bedrijf. Of op bedrijven van een bepaalde omvang, specifieke functiebenamingen, professionele vaardigheden en meer. Dit betekent dat het voor jou als ondernemer ineens een stuk makkelijker wordt om grote doelgroepen te bereiken. Doelgroepen die voorheen niet of moeilijk bereikbaar waren. LinkedIn adverteren klinkt als een fluitje van een cent, maar de waarheid ligt anders. Er is vrij specifieke kennis voor nodig, wil je je campagnes op dit platform tot successen maken. Wanneer je geen ervaring hebt met het adverteren op dit platform en/of te weinig tijd hebt om je hiermee bezig te houden, is het uitbesteden ervan raadzaam. Webactueel is je graag van dienst.

Onze
opdrachtgevers

Manieren om je advertenties te plaatsen

Gebruikers van LinkedIn zijn personen die voornamelijk geïnteresseerd zijn in de professionele activiteiten van hun netwerk. Denk bijvoorbeeld aan het zoeken van een nieuwe baan of het werven van een opdracht. Ga je adverteren met LinkedIn, dan is het belangrijk dat de zakelijke kenmerken van je bedrijf helder naar voren komen. Ten eerste is er uiteraard een bedrijfspagina nodig. Daaraan koppel je een advertentieaccount en geef je aan wie je doelgroep is. Dit is overigens een heel summiere samenvatting, want mogelijkheden bestaan er in overvloed. Wil jij beginnen met het adverteren via LinkedIn, hét advertentieplatform voor B2B leadgeneratie, dan kunnen wij het proces van A tot Z voor je regelen. Adverteren kan op verschillende manieren:

  • In het nieuwsoverzicht: een advertentie opgemaakt als een normaal bericht, zichtbaar in de LinkedIn Feed.
  • Middels tekstadvertenties: Een klein stukje tekst met een opvallende kop die voor extra zichtbaarheid zorgt
  • Middels lead-advertenties in de inbox van gebruikers: gesponsorde mail waarbij je specifieke doelgroep een melding ontvangt wanneer er een nieuw bericht op LinkedIn staat

Door een van deze advertentiemogelijkheden of wellicht een combinatie daarvan te benutten, word je als bedrijf extra zichtbaar op dit platform. Zo ben jij de eerste die ze zien wanneer je inloggen op LinkedIn.

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Met LinkedIn adverteren je conversieratio omhoog schroeven

Je doelgroep bereiken is slechts de eerste stap. De tweede stap is deze te prikkelen om daadwerkelijk te reageren? Adverteren met LinkedIn is bij Webactueel meer dan alleen maar de aandacht trekken. Wij weten hoe we je leads en klanten kunnen brengen. Twijfel je nog over de toegevoegde waarde van het platform? Onderzoek toont aan dat LinkedIn adverteren een doeltreffende manier is om je doelgroep te bereiken én dat de conversieratio hoog ligt. Dat wil zeggen dat een hoog percentage personen dat in aanraking komt met jouw advertentie daadwerkelijk tot actie overgaat. Dat het platform voordelen met zich meebrengt, staat dan ook niet ter discussie. Ben jij benieuwd naar de campagnes die we voor je kunnen opzetten? Neem dan contact op tijdens een kennismakingsgesprek met onze specialisten de mogelijkheden van LinkedIn adverteren voor jouw bedrijf te bespreken.

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!