TikTok adverteren: je doelgroep prikkelen en je concurrenten aftroeven

TikTok adverteren behoort tot de nieuwste manieren om jouw bedrijf, merk, product of dienst onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Het platform, dat gebruikers stimuleert om kennis en creativiteit tentoon te stellen middels korte mobiele video’s, moedigt ook jou als ondernemer aan om van dit medium gebruik te maken. Een kans die je niet wilt laten liggen, want vooral de afgelopen twee jaar heeft het platform enorme bekendheid gekregen. Een prettige bijkomstigheid van het adverteren van TikTok is dat je jouw campagnefilmpjes ook heel eenvoudig naar andere sociale mediaplatformen kunt transporteren. Zodoende kun je nóg meer potentiële klanten bereiken. TikTok for Business werd in de zomer van 2020 gelanceerd en is sinds 2022 ook in Nederland beschikbaar. Sinds kort kun je als bedrijf dus pakkende campagnes opzetten. Slechts een handjevol Nederlandse bedrijven is tot nu toe actief op TikTok. Ben jij de ondernemer die sneller reageert dan zijn of haar concurrenten? Wij helpen je met het opzetten, uitvoeren en monitoren van een TikTok campagne. De meeste gebruikers van het platform zijn tussen de 18 en 35 jaar. Adverteren op TikTok is dus vooral interessant voor bedrijven die zich op deze doelgroep richten.

Onze
opdrachtgevers

Creatieve campagnes die bij het karakter van jouw onderneming passen

Ga je adverteren op TikTok, dan word je uitgedaagd om zo creatief mogelijke content neer te zetten. Het commerciële karakter mag niet overheersen. Wel moet je een duidelijke boodschap én persoonlijkheid aan de gebruikers tonen. Creativiteit is het sleutelwoord. Iets wat helemaal past bij de mindset van Webactueel. Besteed je het TikTok adverteren aan ons uit, dan kun je rekenen op een originele campagne die aansluit bij het karakter van jouw onderneming. Er bestaan verschillende advertentievormen:

  • In-feed video’s: video’s die in de feed van gebruikers worden weergegeven, op basis van hun interesses. Zij kunnen via de video doorklikken naar je website of webshop.
  • Tile Experiences: deze lijken op in-feed video’s, maar worden gebruikt om verschillende producten uit te lichten. Adverteren op deze manier is vooral interessant voor webshops
  • Brand TakeOver: Een video van enkele seconden die verschijnt op het moment dat iemand TikTok opent. Deze kan niet worden overgeslagen
  • TopView: vergelijkbaar met Brand TakeOver video’s, maar deze is een stuk langer en lijkt daarmee meer op een gewone TikTok video

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

De voordelen van TikTok adverteren

Overweeg jij te gaan starten met het adverteren via TikTok en wil je er zeker van zijn dat je het goed aanpakt? Wij zorgen voor een efficiënte campagne. De voordelen daarvan:

  • Je bereikt jouw doelgroep en weet hen tot conversie te stimuleren
  • Je bespaart tijd wanneer je sociale mediacampagnes aan ons uit handen geeft, zeker wanneer je daar zelf beperkte ervaring in hebt
  • Onze experts zorgen ervoor dat fouten worden vermeden, waardoor je campagne ook nog eens maximaal kostenefficiënt is

Uit onderzoek is gebleken dat het adverteren via TikTok tot relatief grote conversiepercentages leidt. Omdat het een creatief platform is, is het extra interessant voor ondernemingen met creatieve producten of diensten. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op, zodat we je kunnen vertellen hoe we onze strategieën op jouw bedrijfsdoelstellingen afstemmen om van TikTok adverteren een zo groot mogelijk succes te maken.

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!