Zoekmachine adverteren om op korte termijn meer leads te genereren
Zoekmachine adverteren is een term die je wellicht beter kent onder de afkorting SEA: Search Engine Advertising. SEA is een vorm van online marketing waarbij je als bedrijf zoekmachines betaalt om een gunstige plek op de zoekresultatenpagina te verkrijgen. Advertenties worden altijd boven de organische zoekresultaten geplaatst en verschijnen dus direct aan de top van de Google resultaten.
SEA werkt met een veilingsysteem: je biedt een bedrag om op een bepaald zoekwoord zichtbaar te worden. Dat betekent overigens niet dat je advertentie gegarandeerd wordt geplaatst. Deze moet namelijk ook relevant zijn voor de gebruiker en de beoogde doelgroep kunnen aanspreken. Voor het uitzetten van een succesvolle campagne is dan ook tijd en kennis nodig. Webactueel weet SEA campagnes dusdanig te optimaliseren, dat jouw onderneming direct zichtbaar wordt én meer leads weet te genereren. Doorgaans is het het beste om als ondernemer SEO en SEA met elkaar te combineren. Deze strategie zien we in de praktijk dan ook het vaakst terug.
Onze
opdrachtgevers
Redenen om met zoekmachine adverteren te starten
Anno nu beschik je als ondernemer over tal van mogelijkheden om jouw doelgroep online te kunnen benaderen. Dit doet velen zich afvragen wat dan nog de toegevoegde waarde van SEA is, zeker gezien het feit dat je hiervoor -in tegenstelling tot een hogere ranking binnen de organische zoekresultaten- voor moet betalen. Aan SEA zijn -mits op de juiste manier ingezet- echter diverse voordelen verbonden:
· Met een SEA campagne boek je directe resultaten, terwijl het resultaat van een SEO-strategie doorgaans pas na enkele maanden zichtbaar wordt
· Je hebt als ondernemer veel controle: je weet precies welke zoekwoorden gebruikers naar jouw advertentie leiden en hoeveel personen de advertentie daadwerkelijk zien. Dit levert nuttige informatie op die je ook ter verbetering van je SEO kunt inzetten.
· Je richt je met zoekmachine adverteren specifiek op een doelgroep die al op zoek is naar hetgeen dat jij aanbiedt
· Advertenties kunnen door een groot deel van de gebruikers niet worden onderscheiden van de organische zoekresultaten, waardoor men zich er lang niet altijd van bewust is dat men op betaalde resultaten klikt.
Tot slot is het verstandig om je op zoekmachine adverteren te gaan richten wanneer je concurrenten dit ook doen. Zou je daarin niet meegaan, dan sta je namelijk al 1-0 achter.
BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING
Start vandaag nog met jouw uitdaging!
Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!
Campagnes van hoge relevantie
Waar SEO een strategie voor de lange termijn is, is zoekmachine adverteren oftewel SEA een manier om op kortere termijn meer leads te kunnen verkrijgen. Het is zeker raadzaam wanneer je een reclamecampagne onder de aandacht wilt brengen, of als starter een nieuwe website onder de aandacht van je (potentiële) klanten te brengen. Alhoewel je je kansen met zoekmachine adverteren dus flink kunt vergroten, zijn de kosten ervoor de afgelopen periode behoorlijk opgelopen. Dit maakt
het des te belangrijker om je campagnes goed op orde te hebben. Alleen dan word je maximaal zichtbaar en ben je je concurrentie een stap voor. Webactueel is specialist in zoekmachine adverteren en weet campagnes van hoge relevantie te ontwikkelen. Dat wordt door de zoekmachine én door de gebruiker gewaardeerd.
Onze
partners
Hoe ziet het traject eruit?
Wanneer we deze werkzaamheden uitvoeren, dan kijken we naar de structuur van de website. Is die eenvoudig genoeg voor zoekmachines om doorheen te crawlen? Heeft de techniek hierin een ondersteunende taak? Voorbeelden hiervan zijn het kiezen van een beschrijvende URL om de zoekmachine duidelijk te maken welke inhoud te verwachten is. Een simpele reeks aan letters en cijfers werkt dus negatief op het resultaat.
Het is belangrijk om te begrijpen wat het doel van een zoekmachine (Google) is. Uiteindelijk komt het erop neer dat de meest relevante website voor de zoekopdracht tevoorschijn komt dankzij de zoekmachine. De website die getoond wordt moet direct antwoord bieden. Google is hier een topper in en om die reden gebruikt 95% van de internetgebruikers in Nederland die machine.
Hoe sterker de autoriteit van jouw website geldt, hoe hoger de waarde is die een zoekmachine zal toekennen. Er zijn verschillende manieren waarop de autoriteit verhoogd kan worden. Bijvoorbeeld door een goede linkstructuur vanaf andere kwalitatieve websites naar jouw website. Webactueel kan dit voor jou verzorgen.
Heb je vragen of
wil je advies?
Aarzel geen moment en neem contact met ons op! Onze professionals staan je graag te woord!