Web-analytics: dé basis voor data-gedreven beslissingen

Web-analytics, ook wel webanalyse genoemd, is het proces waarbij je internetdata verzamelt, meet en analyseert. Het doel daarvan is de data beter te begrijpen. Doordat je op deze manier meer inzicht verkrijgt in hoe het web gebruikt wordt, kun je jouw positie als ondernemer verbeteren. Bijvoorbeeld door de technische aspecten als de laadtijd van je website te verbeteren, of je marketingstrategie aan te passen. Waarom web-analytics onmisbaar zijn? Je kunt als ondernemer nog zoveel investeren in je online marketing en bijbehorende advertenties, maar zonder duidelijke data zal nooit inzichtelijk worden wat deze acties je nu eigenlijk opleveren. Data uit web-analytics helpen je met het verbeteren van je online commerciële uitingen. Daar bestaan tegenwoordig meer dan genoeg meetmogelijkheden voor. Om deze optimaal te benutten, neem je een professionele partij als Webactueel in de arm. Wij beschikken over een ruime kennis op het gebied van online marketing en marketingtools en hebben reeds vele ondernemers uit verschillende branches van dienst mogen zijn.

Onze
opdrachtgevers

Tools waarmee je alle activiteiten kun volgen en inzichtelijk kunt maken

Binnen de web-analytics zijn er twee verschillende soorten te onderscheiden: off-site en on-site. Bij de eerstgenoemde ligt de focus op externe meetpunten. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan de zichtbaarheid van je website. On-site web-analytics betreffen de data die op de website zelf worden geregistreerd. Een mogelijk meetpunt is het bezoekersaantal, maar je kunt ook bezoekersgedrag analyseren. Welke pagina’s bezoekt men, hoe lang verblijft men op die pagina’s en wanneer besluit men de website weer te verlaten? De geregistreerde data wordt door analysetools verwerkt tot begrijpelijke informatie. In de meeste gevallen gebruiken we daar Google Analytics voor. Met deze tool kun je bijna alle activiteiten volgen en inzichtelijk maken. Deze informatie wordt natuurlijk pas echt waardevol wanneer je deze gebruikt om strategieën te bepalen of aan te passen waardoor je meer kunt converteren. Bij Webactueel ben je aan het juiste adres voor maatwerk en websites die je de gewenste resultaten opleveren.

 

BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING

Start vandaag nog met jouw uitdaging!

Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!

Web-analytics: werken aan de hand van heldere processtappen

Web-analytics vormen de basis voor data-gedreven keuzes waarmee je jouw KPI’s behaalt. KPI staat voor Key Performance Indicator, in het Nederlands ook wel Kritieke Prestatie Indicator genoemd. Aan de hand van KPI’s kun je het succes van jouw onderneming in het algemeen (zoals omzet of aantal klanten), maar bijvoorbeeld ook een specifieke campagne objectief meten. Hoe wij van Webactueel met web-analytics aan de slag gaan?

  • We starten met het verzamelen van standaard data
  • Deze data converteren we in tastbare informatie, die we vervolgens analyseren
  • We bepalen de KPI’s
  • We bepalen de online strategie voor jouw onderneming

Communicatie is voor ons een sleutelwoord. Wij vinden het dan ook belangrijk dat jij als ondernemer niet langs de zijlijn staat, maar wordt betrokken bij alle processtappen. Dat betekent dat wij je de web-analytics uit handen nemen, maar je op de hoogte houden van alle voortgang en jouw input altijd ter harte nemen. Wil je meer weten over de mogelijkheden van web-analytics? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek.

DIRECT CONTACT

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!

Heb je vragen of
wil je advies?

Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!