Zoekwoordenonderzoek: dé basis voor je SEO content optimalisatie strategie
Zoekwoordenonderzoek geeft je belangrijke inzichten in jouw online marketingkansen. Wat er gebeurt als je dit onderzoek niet uitvoert? We geven je een voorbeeld:
Je voert op Google het zoekwoord ‘cocktailbar’ in omdat je een gezellig avondje uit wilt plannen. Je klikt op een van de zoekresultaten en kunt op de website enkel lezen hoe je zelf lekkere cocktails maakt. Je klikt terug naar de resultaten van de zoekmachine. Via die weg bezoek je een andere website die hopelijk wel aan je vraag beantwoordt.
Bovenstaande is slechts een eenvoudig voorbeeld, maar wel een situatie die bij de gebruiker enige irritatie oproept. Daarom is het belangrijkste van een zoekwoordenonderzoek -ook wel zoektermenonderzoek genoemd- dat de content op de pagina aansluit op de zoekintentie. Laat je je onderzoek door Webactueel uitvoeren? Dan brengen wij nauwkeurig in kaart op welke termen jouw (potentiële) klanten in zoekmachines als Google zoeken. De resultaten van het zoekwoordenonderzoek geven inzicht in waar de marketingkansen voor jouw website of webwinkel liggen. Ze vormen dan ook de basis voor elke SEO content optimalisatie strategie.
Onze
opdrachtgevers
Jezelf onderscheiden ten opzichte van je concurrenten
Zoekwoordenonderzoek levert zoektermen op waar je website mee geoptimaliseerd kan worden. Of waar je mee kunt adverteren. De term ‘zoekwoord’ kan misschien de indruk wekken dat het om één specifiek woord of meerdere specifieke woorden gaat. Dat kan het geval zijn, maar nog vaker betreffen het meerdere woorden. We hebben het dan dus eigenlijk over zoektermen. Zo is ‘cocktailbar’ en zoekwoord en ‘cocktailbar in Utrecht’ een zoekterm. Wanneer Webactueel voor jou op zoek gaat naar woorden en termen die relevant zijn voor jouw website en producten en/of diensten, bekijken we ook wat de concurrentie doet. Inzicht in hun strategie kan jou belangrijke voordelen opleveren. Waar behalen zij successen? En waar laten ze juist kansen liggen? Door dit in kaart te brengen, kun jij je ten opzichte van je concurrenten nog beter onderscheiden.
BINNEN 24 UUR TERUGKOPPELING
Start vandaag nog met jouw uitdaging!
Klaar voor de start? Wij komen graag meer te weten over jouw uitdaging! Wij bespreken en bekijken graag de mogelijkheden samen met jouw! Wil je direct contact? Neem gerust direct contact op!
Zoekwoordenonderzoek geeft inzicht in de behoeften van je doelgroep
Wij gaan graag voor je aan de slag met het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. We hebben hier ruime ervaring mee en hebben dit onderzoek al voor honderden andere klanten, die werkzaam zijn binnen uiteenlopende branches, uitgevoerd. Je ontvangt de resultaten van ons in een helder rapport. Daarmee kun je uit de voeten. Heb je met het toepassen van zoekwoorden in je content weinig tot geen ervaring? Ook dan staan we graag voor je klaar. We kunnen de zoekwoorden op verschillende manieren voor je toepassen, waaronder
- In webteksten en blogteksten de focus leggen op bepaalde zoekwoorden en -termen
- De SEO meta-instellingen voor een bepaald zoekwoord optimaliseren
- Specifieke zoekwoorden gebruiken in je online marketing campagnes
- Het gebruiken van zoekwoorden in je URL- en websitestructuur
In tegenstelling tot wat men vaak denkt, is zoekwoorden onderzoek niet alleen nuttig voor SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising). Het geeft je namelijk ook nog eens inzicht in de behoeften van je doelgroep, zodat je content-gaps kunt identificeren en dichten. Bovendien kun je ook een parallel trekken met de behoeften die er in de offline wereld bestaan. Zo kunnen we de zoekwoorden uit het zoekwoordenonderzoek ook in bijvoorbeeld advertenties en brochures gebruiken.
DIRECT CONTACT
Heb je vragen of
wil je advies?
Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!
Heb je vragen of
wil je advies?
Aarzel geen moment en neem contact met ons op!
Onze professionals staan je graag te woord!